неделя, 10 юли 2016 г.

spring/summer book haul



И така, причина за първия ми book haul пост са изминалите два месеца, през които имаше доста поводи за нови попълнения сред лавиците ми - като например Пролетния панаир на книгата в НДК и рождения ми ден. Затова и получих някои книги като подаръци, покупката на други обмислях доста време, а трети избирах спонтанно. В крайна сметка съм тук с 20 нови книжни придобивки, някои от които вече прочетох, а с други нямам търпение да се запозная.

През май в Благоевград имаше книжно изложение на няколко издателства, сред които и Жанет-45 - което значи, че нямаше как да го пропусна. От там си взех "Балади и разпади" и "Там, където не сме" на Георги Господинов, както и "Сърцето ти нося (в сърцето си го нося)" на Е. Е. Къмингс. Прочетох стихосбирките на Господинов още тогава - просто нямаше как да ги отлагам, невероятни са, затова само последната книга все още е в tbr списъка ми.
Както споменах и в wrap-up поста за месец май, с няколко приятелки посетихме Панаира на книгата в София. От там се върнах със 7 книги - "Тайната история" на Дона Тарт, "Светлината, която не виждаме" на Антъни Доер, "Първите петнайсет живота на Хари Август" на Клер Норт, "Нощният цирк" на Ерин Моргънстърн, "И всичко стана луна" на Георги Господинов, "Закуска в Тифани" на Труман Капоти и "Човекът в търсене на смисъл" на Виктор Франкъл. От изброените вече прочетох "И всичко стана луна" и "Закуска в Тифани", а в момента чета "Тайната история", която е в списъка ми за четене от доста време заедно със "Светлината, която не виждаме" и "Нощният цирк". Колкото до останалите книги - "Закуска в Тифани" и "Първите петнайсет живота на Хари Август" бяха импулсивни покупки, но все пак първата ми хареса, а за втората прочетох някои доста добри отзиви. "Човекът в търсене на смисъл" е книга от малко по-нетипичен за мен жанр, но въпреки това имам големи очаквания. А пък след стихосбирките на Георги Господинов нямаше как да не си взема и някоя от другите му книги - освен това със сигурност не останах разочарована.
"Реквием" на Лорън Оливър беше един от подаръците ми за рождения ден, но все още не съм я прочела, въпреки че ми е интересно да разбера как свършва трилогията. Другата книга, която получих, е "Еманципирана магия" на Тери Пратчет. Няколко пъти досега съм започвала книги на Пратчет, но тъй като съм близначка и не обичам да докарвам нещата до край, така и не ги завърших. Вероятно няма да започна книгата в скоро време, но със сигурност възнамерявам отново да опитам.
През май също така получих два ваучера за книжарници - единия като подарък, а другия като награда от томбола на книжарница "Хермес" (за което е виновна Калина.) С първия си взех "Излекувай живота си" от Луиз Хей, както и две адаптирани книжки на немски език с разкази на Братя Грим и Карл Май (от всички книги в book haul-а те май най-много ме плашат.) Вторият беше само за български книги, затова си взех "Войната на таралежите" на Братя Мормареви и "Аз още броя дните" на Георги Бърдаров, която доста нашумя напоследък и ще ми е много интересно да я прочета.
Колкото до последните три книги, те също не бяха планирани. Две от тях си взех от намалението на издателство "Artline Studios" по повод 20-тата му годишнина. Това е едно от любимите ми издателства и се радвам, че имах шанса да си взема "Огненото слово" на Франческа Хейг и "Скълдъгъри Плезънт" на Дерек Ланди - особено последната, тъй като от много време искам да я прочета. А с "Книга за мечтатели: Тънка червена нишка" от Инна Учкунова се сдобих преди няколко дни, тъй като пак ходихме до София. Нея също чета в момента и засега съм много доволна - книгата е изключително вдъхновяваща и зареждаща.


Е, това беше моят първи book haul. Чели ли сте някоя от книгите и коя ми препоръчвате да прочета най-напред?