събота, 16 юли 2016 г.

booktube-a-thon 2016: tbr

По някаква причина през последния месец по-трудно завършвам книги и ми се чете все по-рядко, което изобщо не е хубаво, тъй като списъкът ми с книги за четене само се увеличава. Във връзка с това реших тази година да участвам в ежегодния BookTubeAThon - маратон за четене на книги, чиято цел е в рамките на една седмица да се прочетат възможно най-много книги, отговарящи на всяка от седем предварително обявени категории. Тази година маратонът ще се проведе от 18 до 24 юли, а повече информация за него можете да откриете на официалния канал в YouTube. По принцип не съм особено голям почитател на маратоните, понеже бързо ми омръзва да се занимавам с едно и също нещо в продължение на повече от ден-два. Но още миналото лято, когато разбрах за съществуването на BookTubeAThon, реших, че тази година ще участвам, пък и това е добър повод да си върна желанието за четене и да наваксам с tbr списъка си.


i. Read a book with yellow on the cover.
За тази категория избрах "Скълдъгъри Плезънт" на Дерек Ланди. Жълтото не е преобладаващият цвят на корицата, но все пак присъства, а това също се брои. Взех си книгата от намалението на издателство "Artline Studios" преди няколко седмици и оттогава все я отлагам, но мисля, че вече е време да й дам шанс. Чувала съм много добри отзиви за поредицата и от много време искам да я започна, затова нямам търпение да прочета първата книга.


ii. Read a book only after sunset.
Тук се спрях на "Реквием" от Лорън Оливър. Както споменах в book haul поста, книгата е подарък за рождения ми ден, а освен това е третата книга от трилогията "Делириум". Останах много доволна от първите две книги - особено от финала на втората - и ще се радвам най-после да прочета и тази.


iii. Read a book you discovered through booktube.
Книгата, която избрах за тази категория, не отговаря напълно на изискването, тъй като не я открих чрез BookTube, а чрез букблогър обществото. Всъщност причината за повечето книги, които добавям в списъка си за четене, са именно книжните блогове, като чрез BookTube откривам значително по-малко просто защото винаги съм предпочитала блоговете. Затова тук избрах "Аз още броя дните" на Георги Бърдаров (ревюта тук и тук.)


iv. Read a book by one of your favourite authors.
Тук доста се колебаех, защото има много автори, които харесвам. И все пак реших, че най-подходящата книга за тази категория е "Да се биеш с Рубен Улф" на Маркъс Зюсак, втората книга от трилогията за братята Улф. Зюсак е един от най-най-любимите ми автори, но след като прочетох "Аутсайдерът" преди година и половина, така и не успях да завърша втората книга от поредицата. Затова пък този маратон отново насочи вниманието ми към трилогията и нямам търпение да се върна към нея.


v. Read a book that is older than you. & vi. Read and watch a book-to-movie adaptation.
Реших да (се опитам да) покрия тези две категории с една книга - а именно "Да убиеш присмехулник" от Харпър Ли. Взех си книгата преди около две години, а предвид всички хубави отзиви, които прочетох за нея, наистина е крайно време да й обърна внимание. Преди няколко дни дори си свалих филма, за да не се разубеждавам.

И последното предизвикателство е да прочетеш общо 7 книги в рамките на тази една седмица, което значи по книга на ден. Нямам някакви надежди, че ще успея да покрия всички категории, защото и без това съм доста бавен читател и успявам да прочета пет книги за цял месец. Затова пък да прочета поне 3 от тези книги пак ще си е огромно постижение за мен, така че се радвам, че ще участвам. А и важното е да се чете, без значение колко и какво.
Това е от мен засега. Пожелавам успех на всички, които смятат да участват в маратона - и нека шансовете бъдат винаги на ваша страна.