петък, 8 април 2016 г.

burn, rewrite or reread book tag

Source

Много благодаря на Ади за тага. :)
Правилата са прости - избираш си няколко книги (като броят им трябва да е кратен на 3), записваш заглавията им на листчета и теглиш по три от тях за всеки рунд. След това трябва да избереш коя книга ще изгориш (образно казано, разбира се), коя ще пренапишеш и коя ще препрочетеш.
Аз избрах 18 книги, които изключително много харесвам, така че се надявам да не е непреодолимо трудно и да не ме пратят в Подземното царство заради шестте изгорени книги. (Но пък, както каза Теди, поне ще се запознаем с Хадес.)
От своя страна тагвам MrsDreamerxКристина и Гергана.

i.


"Аз съм пратеникът" от Маркъс Зюсак
"Фенка" от Рейнбоу Роуъл
"Всички наши места" от Дженифър Нивън

Как можах да изтегля точно тези три книги още в началото!? 
Оф. Не ми се иска да горя нито една от трите, но щом се налага, ще посоча "Фенка", макар че това е любимата ми книга на Рейнбоу. (Съжалявам много, наистина.) Обичам "Всички наши места" прекалено много, за да не я препрочета, а колкото до "Аз съм пратеникът" - явно тя остава да бъде пренаписана. Стилът на Маркъс Зюсак ми е много любим, така че каквото и да се получи в крайна сметка, пак ще ми хареса.

ii.


"Хари Потър и Огненият бокал" от Дж. К. Роулинг
"Не пускай ножа" от Патрик Нес
"Предимствата да бъдеш аутсайдер" от Стивън Чбоски

Честито, става още по-зле. :') Колко хубаво, че включих само любими книги, нали?
Първоначално мислех да препрочета "Предимствата", но тъй като вече съм я препрочитала, нямам друг избор, освен да я оставя да бъде изгорена. Не ме винете, просто не мога, не мога, не мога да изгоря книга от "Хари Потър" или "Живият хаос", дори да не е наистина. :д "Не пускай ножа" ще бъде пренаписана заради един от най-сърцеразбиващите моменти в книга, за които мога да се сетя (тези, които са я чели, знаят за кой момент говоря.) Колкото до "Хари Потър и Огненият бокал", ще се радвам да я препрочета. Все пак никога не бих отказала да се върна в Хогуортс.

iii.


"Белжар" от Мег Уолицър
"Възпламеняване" от Сюзан Колинс
"Писма до мъртвите с любов" от Ава Дилийра

Тук поне ми е по-лесно да реша коя ще бъде изгорената книга. Колкото и да ми хареса "Белжар", другите две книги са много по-важни за мен. "Възпламеняване" е любимата ми книга от "Игрите на глада" и както съм споменавала и преди, винаги обичам да се връщам към историята точно от тази част, независимо дали става дума за книгата или за филма. Затова тя ще бъде препрочетена, а "Писма до мъртвите с любов" ще остане за пренаписване - и без това бях много против Лоръл и Скай да се съберат.

iv.


"Домът на Хадес" от Рик Риърдън
"Всичко, което не ви казах" от Силест Инг
"Чудо" от Ар Джей Паласио

Ами, какво да кажа, сама съм си виновна.
"Чудо" я обичам страшно много и сърце не ми дава да й направя каквото и да било, така че ще я препрочета. Другите две книги също са ми много любими, но явно няма как, една от тях ще трябва да бъде изгорена. *следва няколкочасово мислене* Това ще бъде "Всичко, което не ви казах", макар да я харесвам изключително много. Колкото до "Домът на Хадес", тя остава да бъде пренаписана, въпреки че не виждам кое точно й е за пренаписване. Това е любимата ми книга от поредицата и обичам всяка страница от нея, но. Щом трябва.

v.


"Играч първи, приготви се" от Ърнест Клайн
"Вината в нашите звезди" от Джон Грийн
"Часът на чудовището" от Патрик Нес

Ох. Сериозно ли?
Колкото и да я комерсиализираха покрай филма, "Вината в нашите звезди" означава много за мен и може би е единствената книга на Джон Грийн, която наистина обичам. Не мога да повярвам, но тя ще бъде изгорена, тъй като не мога да изгоря "Играч първи", какво остава пък за книга на Патрик Нес. Ще препрочета "Часът на чудовището", понеже не съм я отваряла от много време, а тази година излиза и филмовата й адаптация. Някои части от "Играч първи, приготви се" пък ще бъдат пренаписани. Тя и така си е прекрасна, но вероятно ще се добавят повече моменти с Аех и историята ще свърши по малко по-различен начин.

vi.


"Алена кралица" от Виктория Айвярд
"Ние, лъжците" от Емили Локхарт
"Приказките на барда Бийдъл" от Дж. К. Роулинг

Радвам се, че това е последното. Вече имам подозрения, че някой ще дойде да ме хвърли направо в Тартара.
Както и да е. "Приказките на барда Бийдъл" е много важна за мен книга, така че избирам да препрочета нея. "Алена кралица" ще остане за пренаписване - наистина много харесах книгата, но може би ще стане още по-добра, ако някои моменти се променят. Колкото до "Ние, лъжците" - толкова я обичам, прекрасна книга, която ми разби сърцето и ми развали съня за цял месец. Най-вероятно ще гори в Ада заедно с мен. :')