неделя, 24 април 2016 г.

Цирк "Балкански" - един прекрасен спектакъл

Source

От 21.04 до 24.04 в Благоевград имахме невероятния шанс да станем свидетели на удивителния спектакъл, който цирк "Балкански" предлага на международната публика вече 16 години. Възползвахме се от тази възможност и аз лично останах наистина доволна. От няколко години не бях ходила на цирк, а това представление меко казано ме изуми и ми донесе много прекрасни емоции, затова реших да ви разкажа малко повече за него.

Приносът на фамилия Балкански в световното цирково изкуство поставя своето начало преди близо 200 години. Първият цирк е създаден през 1820 г. под името "Джунтини"; по-късно са основани още цирковете "Вирджиния" и "Рекс". След още няколко десетилетия, през които се сменят както имената на цирка, така и поколенията артисти в него, Александър Балкански-баща създава трупата "Балкански" (1980 г.) Двадесет години по-късно той и синовете му Александър и Николай основават цирк "Балкански", който с невероятните си представления изумява и забавлява не само българската, но и международната публика. Циркът има множество (според мен напълно заслужени) награди и отличия. Освен това е важно да се отбележи, че зад гърба си артистите са оставили много представления, посветени на различни благотворителни каузи.

По програма спектакълът на цирка е разделен на две части от по 13 изпълнения, като между тях има 20-минутен антракт. Общата продължителност е около 2 часа и половина, което отначало ми се стори дълго, но мога да ви гарантирам, че всяка секунда си струва. Циркът включва най-различни номера от разнообразен характер - жонглиране, акробатика, въздушни атракции, танци, дресура на австралийски бордър колита, както и двете атракции, които лично за мен бяха най-впечатляващи - а именно "Гигантското колело" и "Глобусът на смъртта". "Гигантското колело" беше просто невероятно. То представлява двама души  (Николай и Велизара Балкански), които балансират от двете страни на съоръжение, задействащо се единствено механично и достигащо 14 м. височина, без да е обезопасено. Най-интересната част е когато единият от тях жонглира с факли или се движи по колелото със завързани очи. Наистина не мога да ви опиша колко изключително изглежда всичко това отстрани..!
 Беше ми много интересно да гледам и изпълненията на акробатите и танцьорите, особено в началото на втората част. Във връзка с това част от любимите ми номера бяха "Обръч и вода" и "Еквилибър", които бяха много, много красиви и наистина успяха да ме спечелят. Впечатлиха ме също "Баланс на цилиндри", както и "Баланс на свободна стълба" - невероятни изпълнения, които ще помня дълго време след този ден. Акробатите и танцьорите бяха удивителни, номерата им за мен изглеждаха невъзможни, но също и простички, както и приятни за гледане. Отдавам това на професионализма на артистите, тъй като не е трудно да си представя колко време и труд биха ми коствали да постигна дори малка част от това, на което станах свидетел. 

Не мога да не спомена и клоуните Калдерон от Португалия, които бяха страшно забавни, успяваха да комуникират с публиката по прекрасен начин и не оставяха зрителите да скучаят между по-напрегнатите изпълнения. "Антре - Киното" остана един от любимите ми номера - в него участваха и хора от публиката, идеята за снимането на филм беше много хубава и аз лично се смях през цялото време. Но ако трябва да ви посоча само един номер, заради който си струва да гледате цирк "Балкански", ще ви дам за пример "Глобусът на смъртта", който беше просто спиращ дъха! Той включва шестима мотоциклетисти, които карат в огромна сфера. Номерът е изключително опасен, а освен това представлява и световен рекорд, което го прави още по-забележителен. Най-голямо впечатление обаче ми направи самата атмосфера по време на изпълнението (особено когато изгасиха светлините.) Получи се наистина невероятно и определено беше прекрасен завършек на спектакъла.

Source

За финал ще ви посъветвам да проверите дали цирк "Балкански" ще гостува и във вашия град - ако отговорът е "да" (надявам се да е "да"), задължително му отделете малко от времето си. Сигурна съм, че няма да останете разочаровани, ако дадете шанс на удивителния, разнообразен и забавен спектакъл, който предоставят тези прекрасни и талантливи артисти.

Източник: сайта на цирка