четвъртък, 31 март 2016 г.

march favourites


Месец март беше странен. Случиха се много неща, беше натоварено и изпълнено със събития, но пък имах и доста свободно време. Все още се опитвам да свикна с втората смяна и изобщо с всичко, което се случва около мен, но се старая постоянно да правя нещо, колкото и непълноценно да ми изглежда. Не бях кой знае колко активна тук, но и с това ще се опитам да си наваксам. И тъй като няма смисъл да ви занимавам с подобни неща, ще премина към краткото обобщение на изминалия месец. Този път постът ще е разделен само на книги и музика, понеже не съм гледала нищо особено интересно, което да искам да споделя. (Не че в последния пост отпреди две седмици не ви говорих само за музика, де. Но това е друг въпрос.)

Книги.

i."Стъкленият меч" в момента не е при мен, затова не присъства на снимката.
ii. Иска ми се да кажа, че "Играч първи, приготви се" е най-хубавото нещо тук, но пък. Лъвчето.
iii. Като стана дума, приемам всякакви предложения за имена на плюшени лъвчета, тъй като това тук още си няма.

Март със сигурност беше по-добър от февруари откъм книги. Прочетох цели пет, което си е доста за мен, като се има предвид, че съм сравнително бавен читател. Месецът ми започна с продължението на "Алена кралица" - "Стъкленият меч" (клик), за което бях много ентусиазирана. В ревюто съм споделила по-подробно мнението си за книгата, но за да обобщя, ще кажа, че въпреки бавното развитие на събитията и невероятно дразнещото поведение на главната героиня, книгата доста ми хареса и оправда очакванията ми. 
След "Стъкленият меч" прочетох "Пандемониум", продължението на "Делириум", и мога да кажа, че наистина не очаквах втората част да ми хареса повече от първата. Сюжетът е прекрасно развит, главите са разделени според времето на действието на "сега" и "тогава", което прави четенето много по-интересно в напрегнатите моменти. Останах доволна и от героите - Лена я харесвам още от първата част, а Джулиан и Рейвън много ми допаднаха. Краят пък беше неописуемо добър. Нямам търпение да си взема "Реквием", което ми напомня, че трябва да го направя съвсем скоро, тъй като от доста време отлагам ходенето до книжарницата. 
Във връзка с последното смених жанра за малко и прочетох "Съкровения" на Дамян Дамянов. Книгата беше купена със съвсем различна цел, но в крайна сметка си остана при мен и реших да я прочета. Хареса ми, макар да имах малко по-големи очаквания. Но пък "Когато си на дъното" и "Поема за щастието" винаги ще са сред най-любимите ми стихотворения изобщо и макар да смятам, че стихосбирката не е за всеки (то поезията като цяло не е за всеки всъщност), харесах тази книга. 
След нея започнах "Играч първи, приготви се" с идеята, че ще е последната ми книга за месеца, тъй като беше само преди няколко дни. За моя изненада я прочетох относително бързо, което вероятно се дължи на факта, че е най-хубавата книга, която съм прочела досега през 2016. Беше ми невероятно интересна, караше ме изцяло да се потопя във виртуалния свят на ОАЗИС, а след последната страница бях едновременно ужасно доволна и разочарована, че историята е свършила. Наистина имам нужда от продължение на тази книга. А преди това мисля да й напиша ревю в следващите няколко дни. 
Междувременно започнах "Играта на Ендър" и ми остават само още две глави, но тъй като се съмнявам, че ще я довърша днес, просто я отбелязвам като започната през март. "Играта на Ендър" по принцип е един от любимите ми филми, но за книгата разбрах чак след като го бях гледала за първи път, а пък след това ми отне доста време да я намеря и да реша да я прочета. Както и да е, колкото и големи разлики да откривам между двете, книгата също много ми харесва и изчаквам само да видя какво ще е мнението ми за края.

Музика.













Това е от мен за този месец. А как мина март при вас?