събота, 30 януари 2016 г.

january favourites

Знам, че не съм поствала нищо от известно време, и съжалявам, но тези дни не можах да завърша никоя от започнатите идеи. Както и да е, реших да започна тази месечна поредица от постове още в края на декември и ако ентусиазмът ми не се изпари (което, надявам се, няма да се случи), в тези 'wrap up' постове ще споделям любимите ми книги, филми и музика за изминалия месец, както и някои неща, които са ми се случили. Надявам се да се получи, тъй като засега съм изненадващо мотивирана.

Книги.



Читателската ми година започна доста добре предвид факта, че по принцип не чета особено организирано и рядко следя какво, колко и кога съм прочела. Тази година реших да променя това, затова си поставих годишното предизвикателство в Goodreads - в моя случай то е да прочета 43 книги. През януари прочетох пет, препрочетох една и започнах две, които по някаква причина още не мога да завърша. Първата прочетена беше "Сняг вали", като точно след като я прочетох, заваля сняг. В Благоевград. Сняг. Който после се превърна в отвратително хлъзгав лед, от който се ужасявах всяка сутрин. Както и да е, книгата беше доста лека и приятна за четене, макар че на моменти сюжетът беше дразнещо клиширан и предсказуем. Веднага след нея обаче прочетох "Ние, останалите, просто живеем тук" от Патрик Нес (клик), която, противно на доста от ревютата, които прочетох за нея, много ми хареса.

Най-после прочетох и "Алена кралица" от Виктория Айвярд (клик), която също много ме впечатли и се надявам втората част да бъде издадена в България възможно най-скоро след излизането на книгата в оригинал, защото краят беше просто. Твърде сърцеразбиващ. Донякъде за да преживея последната, прочетох "Скритият дар" - сборник, включващ 101 кратки истории за живота. Наистина имаше истории, които много ми харесаха, някои дори успяха да ме докоснат, но голяма част от разказите ме караха да въртя очи и до голяма степен оставах разочарована от тях. Все пак мога да кажа, че като цяло съм доволна. След тази книга прочетох "Изборът" от Кийра Кас. Тази поредица ми я препоръчват вече повече от година и преобладаващите мнения, които чувам или чета за нея, са положителни, така че реших да я започна. В книгата ми хареса почти всичко с изключение на някои от героите и начина, по който свърши. Все пак си взех и втората книга - "Елитът", но още не съм я започнала и не знам какво ще излезе. Затова пък започнах друга поредица - "Делириум", но все още не съм я довършила, макар че съм до средата и изглежда доста обещаваща. Същото се отнася и за новопубликуваната в България книга на Рейнбоу Роуъл - "Връзка", която в момента чета. Преди няколко дни обаче изведнъж ми се прииска да препрочета нещо, затова прочетох "Предимствата да бъдеш аутсайдер". Донякъде ме беше страх, че втория път книгата няма да ми хареса чак толкова, но сгреших и мисля, че успях да я възприема дори по-добре. И макар че има още няколко книги, които искам да препрочета в скоро време, смятам първо да довърша вече започнатите книги и поредици, затова се надявам февруари също да е успешен месец по отношение на четенето.

Филми/сериали.


Обвинявам Калина за новата ми мания по филмите за танци, след като един ден ме заведе у тях, за да гледаме Step Up 4. Затова в началото на месеца гледах основно части на Step Up и Street Dance. Влюбих се в Лосчо още по време на едноминутния му танц в четвъртата част на Step Up (в смисъл, вижте го), което е и причината на няколко места в тетрадката ми по немски да пише 'Moose'. Само че след като не знам друг да го харесва, нямаше с кого да говоря за това колко ужасно добър танцьор е Адам Севани и колко го обичам. <3 Както и да е, има още доста филми за танци, които трябва да изгледам, и смятам да го направя през следващия месец. Освен това си бях набелязала няколко сериала, които да започна. Доста са кратки, защото по принцип не понасям дълги сериали и рядко се случва някое предаване да задържи вниманието ми за повече от 4-5 епизода. Започнах My Mad Fat Diary и изгледах първи сезон, но след това героите започнаха много да ме дразнят, стана ми скучно и така и не го довърших.

Точно когато бях решила, че няма шанс да започна да гледам сериали, се сетих за Christmas special-а на Шерлок, който най-после изгледах. Мога да кажа, че напълно си струваше, въпреки че пак ми разби сърцето. Цялата история с връщането в 19 век и Мориарти, и как Айрийн така и не се появи, а аз бях толкова сигурна, че всичко се върти около нея... И все пак мисля, че The Abominable Bride е един от любимите ми епизоди досега (някъде след The Reichenbach Fall и The Sign of Three) и вече нямам търпение да дойде краят на годината и най-после да излезе 4-ти сезон!
Ходих на кино с Васи, Калина и сестра й на "Голямото чипоключение". Рядко харесвам филми като този, но любовта ми към поредицата за Алвин и чипоносковците е безкрайна. Преди няколко дни с мама ходихме и на "Завръщането". Беше ми доста интересно да го гледам, след като толкова нашумя покрай Златните глобуси и многото номинации за Оскар, а пък е и с Леонардо ди Каприо. На моменти беше доста пресилен по отношение на безсмисленото избиване на хората, затова понякога извръщах очи. Но трябва да призная, че като идея много ми допадна, а и беше добре направен. Може би утре ще ходим и на "Баща в излишък", не знам.
Тези дни съм болна, затова имах малко повече време за филми и сериали. Вчера гледах The Breakfast Club за n-ти път, след като реших, че ми се гледат филми от 80-те. Преди няколко дни пък започнах да гледам Mr. Robot, изгледах няколко епизода и го намирам за доста интересен. Скоро мисля да започна и In the Flesh, който съм си набелязала от известно време. Но засега Mr. Robot е единственият сериал, който гледам, и трябва да призная, че нямам намерение да се отказвам от него.

Музика.






^ Тази песен е едно от най-големите постижения в живота ми, честно. Мога да я изпея без да умра, все пак.


^ Това пък ми е любимата песен в момента и имам много голяма нужда от повече песни от тази група. Освен това, Майки Уей. <3




~

В крайна сметка за мен януари беше месец, изпълнен с най-различни събития и преживявания, с ужасяващ заледен сняг, чай и музика. Надявам се и следващите месеци да продължат в същия дух с изключение на снега. Стига толкова сняг. Благодаря.

рандъм снимка на снежинки в противоречие с последните няколко изречения