неделя, 27 декември 2015 г.

new year's resolutions (or something)

Миналата година в една от тетрадките си бях написала 28 неща, които искам да постигна през 2015. Нямам спомен защо са били толкова много, но съм изпълнила около 20 от тях, което ме устройва. Като цяло съм доволна от изминалата година. Тя беше много трудна за мен и преминах през множество неща, които ме промениха като човек, но въпреки това 2015 ме оставя с много хубави преживявания, спомени и нови приятелства. Тази година пробвах много нови неща, промених начина си на мислене, започнах да се усъвършенствам и да ставам приоритет в живота си. Но наистина се надявам новата 2016 година да бъде по-хубава, изпълнена с повече позитивност и приятни емоции.
Има някои неща, които държа да подобря у себе си през предстоящата година. Не съм много добра в планирането и организирането на нещата, но ще се опитам:


Да бъда щастлива

Поставям това на първо място, тъй като обикновено не е в списъка ми с приоритети - а трябва. Мисля, че щастието е въпрос на избор и гледна точка, затова тази година избирам поне да се опитам да се доближа до него. През 2015 ми се случиха много неща - някои хубави, а други не чак толкова, които по някакъв начин са повлияли на начина, по който виждам света. И въпреки че имах много щастливи моменти с важните за мен хора, наистина искам тази година те да станат повече. Освен това в момента имам един проблем, с който смятам, че е време да приключа в следващите месеци.


Да подобря режима си

Няколко от целите ми през 2015 бяха свързани именно с режима. За съжаление те се причисляват към онези 8, които не съм изпълнила. Към края на годината започнах да се разбирам доста по-добре с храната, което беше един огромен успех за мен, но има още какво да се очаква. Също така вече ходя на йога и на зумба (след като спрях да ходя на танци имах нужда да се занимавам с нещо друго), затова в този аспект също мога да отбележа напредък. Може би единственият голям проблем за момента е сънят, но ще се опитам да поработя и върху неговото подобряване през следващата година.


Да прочета 40 книги

Обожавам книгите, но има моменти, когато изобщо не ми се чете (или не ми остава време за това), както и такива, в които не мога да спра да чета. Затова смятам тази година да организирам по-добре времето си за четене, както и книгите, които смятам да прочета - и да ги направя поне 40. Нямам конкретни идеи по отношение на това какво точно мисля да чета, но съм отворена към всякакви предложения (това е нагласата ми към почти всичко тази година.)


Да пиша повече

Повтарям една от целите си за 2015, с тази разлика, че през изминалата година исках да започна блог, което (очевидно) съм изпълнила. Това е третият ми опит да си водя в блог, като последните два се провалиха с гръм и трясък, затова с този се отнасям доста по-сериозно (и наистина смятам това да си остане факт и през предстоящата година.) Преди да започна да пиша тук, не бях писала абсолютно нищо от март месец насам - включително стихотворения. Когато отново започнах да пиша, забелязах колко съм се променила, и предполагам, че това се е отразило и в нещата, които поствам. Стихотворенията ми също са променени (макар че тук поствам само такива, написани след създаването на блога.) Тази година наистина смятам да се отнеса по-сериозно към личното си творчество, тъй като усещам, че вече съм по-отворена към нови идеи и това е един нов шанс за мен да изразя себе си.


Да прекарвам повече време с близките си, както и да се запозная с нови хора

Мисля, че тази цел никога не отпада от списъка ми, тъй като включва нещо, което винаги е важно за мен - а именно хората и отношенията ми с тях. След нещата, които ми се случиха през изминалата година, посрещам новата 2016 с абсолютно различен начин на мислене по отношение на връзките и взаимоотношенията - леко скептичен, но максимално позитивен начин на мислене. В този аспект отново съм отворена към всякакви възможности и се надявам годината да е ползотворна за социалния ми живот.


Да планирам нещата по-добре и да бъда организирана

Честно, не вярвам, че мога да изпълня подобно нещо, но ще се опитам. Сериозно съм решила тази година да си направя органайзер - това ще ми помага да следя нещата, свързани с училище, важни срещи и събития, състезания, както и постването тук. Не си вярвам особено в момента, но поне ще опитам.


Да започна да се занимавам с нещо ново

Като цяло обичам да разширявам списъка с хобитата ми и смятам, че тази година ще е добре да се захвана с нещо ново. Още не съм решила какво точно ще е то, но преди това ще трябва да си изясня доста други неща, а дотогава няма да се ограничавам. От доста време искам да се занимавам с доброволческа дейност, както и да се науча да свиря на инструмент. но ще видим.


Да посетя много нови места

Не знам дали съм споменавала колко много обичам да пътувам. Много трудно се задържам за дълго в Благоевград - не мога да стоя тук повече от няколко седмици, без да ми омръзне. Затова наистина искам тази година да посещавам повече различни места - дори тези места да са някъде в околностите на града, пък дори и в самия град. Може би мога да заобичам Благоевград, а и да преоткрия някои нови и красиви места тази година.


Да се развивам и подобрявам

Новата година ми дава възможност за едно ново начало, както и чувството, че мога да променя всичко и да започна начисто. Вярвам, че мога да се справя с всичко, и наистина мисля тази година най-после да го направя.

Като цяло тази година ще се опитам да съм по-позитивно настроена и да посрещам всяка възможност за нещо ново - независимо дали е някаква дейност или запознанство. Не знам какво ще се случи през следващите 365 дни, но ще се постарая да извлека максималното от тази година и да я направя една от най-хубавите и ползотворни години досега.