неделя, 13 декември 2015 г.

Blogmas #12 & #13: Панаир на книгата 2015

12 декември официално е един от най-любимите ми дни през тази година. Все още съм в еуфория от вчера. Страшно се радвам, че имах шанса да посетя тазгодишния панаир на книгата в НДК, както и да се срещна с един от най-любимите си автори (та чак и да говоря с него. Донякъде.) Но да започна отначало. (Ще гледам да говоря възможно най-свързано.)

Вчера сутринта бях на олимпиада по математика, която беше сравнително лесна и излязох доста рано. След олимпиадата с Калина отидохме на гарата, където дойде и мама, и в 12:10 хванахме автобуса за София. Към 2 без нещо вече бяхме на "Руски паметник", а 10 минути по-късно - в НДК.


Те... оцветяваха Хари, Рон и Хърмаяни. И има книга за оцветяване на Хари Потър (в случай че някой се чуди какво да ми подари за Коледа)
Още с влизането у мен се появи едно много хубаво чувство при вида на толкова много щандове с толкова много книги и толкова много хора. Беше невероятно - не мисля, че съм виждала толкова книги на едно място друг път. Аз предварително си бях набелязала книгите, които искам (и които всъщност бяха само три), затова тази част беше лесна за изпълнение. Взех си "Алена кралица" от щанда на Сиела и "Писма до мъртвите с любов" от Софтпрес (които си имаха колело, което завърташ и получаваш талонче с някакъв процент намаление.)  След това продължихме обиколката из етажите и отделните щандове (като преди това, разбира се, трябваше да проверя къде е щанд 102).

А на щанд 102 си умрях, там беше ЧУДОВИЩЕТО, вижте го просто, и всички книги на Патрик, и не могааа 
Всъщност така и не успяхме да обиколим абсолютно всички щандове (явно два часа не са достатъчни. За съжаление.) Но пък от първите два етажа освен моите книги взехме и за мама, тате и Ивана.

Пък от един от щандовете си купих най-яката коледна картичка на света.


На щандовете за детски книги си умрях за втори път, купих си две книжки на Франклин (не ме убивайте, имам си колекция.) Дори се снимах с него с:


И Калина не остана по-назад.
Открихме ето това прекрасно място:


Където имаше вещица, която ни почерпи с бонбони. И като я попитах дали са отровни, тя каза да ги опитаме на наша отговорност. (И не, не бяха.)

Три вещици в една снимка
След това открихме друга моя голяма любов, Падингтън. (Защо се влюбвам в детски герои??)


Имаше и друг много интересен щанд, където продаваха макети на различни животни (и динозаври) за сглобяване от хартия. От там взехме макет на папагал за Васи, също ни подариха разделители и програми.


А после намерихме щанда на Бард. И на Жанет 45. От първия Калина си взе книга за оцветяване на "Игра на тронове" и втората част на "Аз, вещицата" (добре че имаше много хора, иначе щяхме да се приберем с още няколко фентъзита.) На втория щанд... ами там имаше поезия... и не знам колко време прекарах при стихосбирките, но беше доста. Накрая си взех три. И сега ме чакат.

Блогър не иска да публикува обърнатата снимка
Не. Мога.
При щанда на Бард
А, да, също пихме горещ шоколад и гадно мокачино от една машина (затова не си купувам кафе от машина, когато не е 3в1, да)


И сега видях, че хората на тази снимка ми се усмихват <3
Като стана дума, имаше много хора, което страшно много ме радва. Не очаквах да са чак толкова много, а още по-хубавото е, че голяма част от тях бяха ученици. Радвам се, че интересът е толкова голям.

Иии, стигаме до любимия ми момент, заради който всъщност отидох точно вчера. Патрик Нес е един от най-най-най-любимите ми писатели изобщо, когато преди месец разбрах, че ще идва в София, изпаднах в еуфория, после почти се бях отчаяла, преди да обявят конкретната дата, след което изпаднах в още по-голяма еуфория. Отново, имаше мноого хора, което е невероятно, предвид факта, че когато за първи път потърсих негова книга, в Хеликон ме попитаха кой е Патрик Нес... да, добре. Както и да е. Радвам се, че толкова хора в България го четат; също се радвам, че отидох по-рано и не се наложи да чакам чак толкова дълго (понеже имахме и ограничено време.) Преди да се побъркам напълно си купих най-новата му книга, "Ние, останалите, просто живеем тук". Вечерта преди това известно време се чудих кои негови книги да си взема, и в един момент бях помъкнала всички, но после оставих само "Не пускай ножа", която и досега си ми е най-любимата негова.
Самото чакане беше изненадващо забавно, защото зад мен бяха две момичета, които през цялото време си говореха за Патрик и за книгите, и в момента, в който една от тях отбеляза, че едно момиче носи суитшърт на Грифиндор, аз реших, че просто няма как да не се запозная. Та докато чакахме и откачахме, си говорехме за "Живият хаос", за това как сме открили Патрик и книгите му, от колко време сме фенове и т.н. Също и за Хари Потър. И за Дейви Прентис младши. И за Манчи (едно от момичетата имаше избродирано куче на якето си и беше мноого сладко). И за филма по "Часът на чудовището". И за всичко.

Снимката е от страницата на Арт Лайн във фейсбук, ако се вгледате, аз съм зад високия човек.
После дойде моят ред и нивото ми на радост беше толкова високо, че след като подадох двете книги на Патрик Нес (Патрик Нес, наистина беше той), му казах просто "Hi. I love you." И той каза, че е много мило. И като цяло аз не говорих особено свързано, но му казах, че "Живият хаос" е любимата ми трилогия и книгите му като цяло са едни от любимите ми. Той ме попита дали съм чела историите към трилогията и на листчето с името ми записа сайта, където да ги потърся (макар че съм ги търсила, но каза да пробвам пак). Иии беше много сладко, и останах страшно доволна и щастлива, и още не ми е минала радостта не само от срещата, но от деня като цяло, и да, ето ви най-хубавата снимка на света:


Веднага след срещата с Патрик се запознах с Ева, но се видяхме само за кратко, понеже още не си беше направила обиколката и пазара. Въпреки това тази среща също допринесе за невероятния ми ден. Освен това останах и докато момичетата, с които се бях запознала, също минаха (а те бяха толкова ужасно сладки, сериозно, бяха по-щастливи и от мен.)
И тук оставям новите ми любими неща:



След НДК взехме метрото, вечеряхме в някакъв мол, после бащата на Калина дойде да ни вземе. Вечерта останах у тях и спах с "Не пускай ножа".
Толкова съм щастлива, чак не е истина.
Надявам се и вие да сте имали невероятен уикенд. ^_^