неделя, 25 октомври 2015 г.

персонализиране: как да добавим нещо лично към личните си вещи

Винаги ми е харесвала идеята нещо, което притежаваш, да изразява собствената ти индивидуалност. В началото на месеца направих пост за начина, по който персонализирах стаята си, така че сега тя изглежда много повече... ами, като мен. Същото нещо може да бъде постигнато с почти всичко, за което се сетите. Можем да направим еднообразно изглеждащите вещи, които присъстват в ежедневието ни, далеч по-красиви и близки до нас, като им добавим малко от себе си.

Персонализираните вещи отразяват личността на човек, чрез тях той може да се изразява. Освен това самото персонализиране е интересен и много забавен diy проект, който ще ви даде възможност да направите вещите си повече "вас" и да вложите време в нещо, което ви е приятно и ще даде резултат, предизвикващ удовлетворение у вас и въодушевление у другите.

Цветове навсякъде

Слушалки
 (същото нещо може да се направи с всичко, което включва кабел - например кабел за лаптоп или зарядно; със същата плетка може да се направят гривни, гердани и други украшения)
Персонализирането на слушалки ми е любимо. Много е лесно - трябва ви тънка прежда; единият й край се връзва в началото на кабела и след това се правят последователни единични възли. Може да добавите мъниста, копчета, висулки и каквото друго се сетите.

Ето какво се получи при мен:




Използвах синя, лилава и оранжева прежда. Закачих мъниста, копчета и висулки от гердани, които не нося. Отне ми няколко дни, всеки по един, два или три часа, както и доста песни, но крайният резултат ми харесва. В училище няколко пъти ме попитаха дали не нося гердан и като цяло слушалките ми се радваха на доста внимание. Няколко човека ми казаха, че ще направят същото със своите слушалки, което много ме зарадва.

А ето и клипче:


Цитати навсякъде

Калъф за очила и кецове
(същото може да се направи с калъф за телефон, несесер, тениска, раница, чаша, моливи и много други неща)
Обичам цитати. Колекционирам цитати. От книги, филми, песни, известни личности и т.н. Един от най-добрите начини за персонализиране на лични вещи е като добавите любимите си цитати. Това ще ви накара да се усмихвате всеки път, когато погледнете към телефона, калъфа за очила, кецовете, раницата... Тези цитати може да ви мотивират и да подобряват настроението ви. Освен това е много оригинално.
Аз използвах черен перманентен маркер, за да надпиша кецовете си, и бял перманентен за калъфа ми за очила. (Изумително е колко неща могат да се направят с няколко маркера.)

Ето какво се получи при мен:




При калъфите и несесерите може да се добавят всякакви мъниста, камъчета, лепенки и изобщо всичко, което ви харесва.
А ето и една блуза отпреди две години, върху която бях написала откъси от мои стихотворения, пак с перманентни маркери:


В крайна сметка съм доволна от резултата, беше ми забавно, а и успях да вдъхновя няколко човека. Сега кецовете ми ми напомнят да не се отказвам, а слушането на музика извън къщи е още по-приятно.
Всъщност открих персонализирането като идея за подарък за близък човек, но има страхотни начини да персонализираш и собствените си лични вещи. Освен тези, които аз изпробвах, в интернет има още много идеи - най-вече за персонализиране на ученически пособия, които също са много интересни.

Мисля, че персонализирането (на каквото и да е) е чудесен проект в случай, че еднообразието ви е омръзнало. По този начин ще направите личните си вещи още по-лични и оригинални. :)